,

Kártékony edzők, téves kritikák

Kártékony edzők, téves kritikák

Minél többet olvasok edzés témában, annál többször bukkanok olyan írásokra, melyek az edzői szakma hígulásáról szólnak (gondolom, minél több ember számára elérhető a szabad tanulás joga, annál többféle mentalitású, tapasztalatú szakember található egy-egy területen).

Ezzel a megállapítással alapvetően nem lenne gondom. DE, és ez egy nagyon-nagy DE: sok kritikus a testépítők szemszögéből kritizál (lehet, hogy éppen ő maga nem is edző), mégpedig azzal érvel, hogy miként is lehet szakember, aki ránézésre átlagos.

 

 

active-84646_1920

 

Ez egy óriási tévhit!
Az egészséges szervezet ismérve NEM az izomzat méretének maximalizálása és a testzsírszázalék minimumon tartása.

„Az egészség a teljes testi, lelki és szociális jólét állapota, és nem csupán a betegség hiánya (a fogyatékosság nem kizáró ok)” (WHO).
Boncolgathatjuk a különböző aspektusait, hogy épp mit takar a biológiai, pszichés, szociális.. stb. egészség, de ez most nem ennek az írásnak a célja.

A célom az, hogy lássuk, attól, hogy valakinek narancsbőrös a feneke, vagy épp kerekesszékben ül, esetleg ne adj ég aránytalan a combfeszítőjének mérete a felsőtestéhez képest, még lehet egészséges és jó szakember.
Éppen úgy, mint az atletikusan arányos, szálkás testépítő versenyezőnek is lehet gerincsérve, aranyere, szétnyílt hasizma, étkezési zavara, vagy súlyos önértékelési problémái.

fitness-818722_1280 l

Szóval nem, nem kritériuma a jó edzőségnek az ifbb pro versenyző kártya, vagy az 5%-os testzsír.

Viszont kritérium, hogy egyénileg feltérképezze az állapotodat, tisztában legyen azzal, mi segítheti, vagy mi gátolhatja a te egészséges fejlődésedet. Ismerje a céljaidat, amiknek elérését reális keretbe helyezve előrelendítsen téged a haladásban.

Mindenek előtt pedig, a jó edző NEM ÁRT! Legyen tudatában hiányosságainak, ha kell, irányítson speciális szakemberhez.

Kedves edzeni vágyók, titeket pedig kérlek, hogy körültekintően válasszatok edzőt! Olyat, aki óvja, regenerálja a testetek érzékeny pontjait.
Vigyázzatok magatokra, mert nem csak most, de 70-80 évesen sem árt, ha ép a gerincetek, a gátizomzatotok, az emésztésetek, az egészségetek!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Kíván hozzászólni?
Nyugodtan tegye meg most!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.